Week 24 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Alex - WaarBenJij.nu Week 24 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Alex - WaarBenJij.nu

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 December 2014 | Israel, Jeruzalem

Zondag 141214
Het regent voor de verandering, niet zo stormachtig als de vorige keer, maar toch. Na het ontbijt en bezoek aan het BST met de auto naar de CTA. Daar start vandaag de Curriculum Design Course, een cursus om te komen tot, het ontwikkelen van, lesmateriaal. Aan deze cursus zouden ook de instructeurs voor BLOC en de cursuscommandant deelnemen, zouden want alleen de commandant is aanwezig. Aan het einde van de dag vragen we hem het hoe en wat, ook hij is verbaast over de afwezigheid van de instructeurs. We proberen contact te leggen met onze Canadese collega Jason, maar te vergeefs. Iets na 1500 verlaten we het pand, het is inmiddels wel droog maar lang niet zo mooi als gisteren. Bij thuiskomst is er visite, Johan is er en heeft te verzenden post meegebracht. Na de smakelijke bami, stort ik mij op het papierwerk van TNT en de bijkomende administratieve handelingen om het überhaupt verstuurd te krijgen. Het wachten is nu op een mailtje van TNT.

Maandag 151214
Na het bezoek aan het BST naar de CTA. Paul en ik hebben voor vanochtend een "Visitors day" georganiseerd, alleen gelet op het aantal reacties hebben we onze verwachting ten aanzien van het aantal belangstellenden moeten bijstellen. Dubbele afspraken, het afreizen naar Ramallah op de Westbank, het valt allemaal niet mee... Gelukkig komen onze collega's van het BST wel, internationale belangstelling is immers belangrijk. Na de koffie wonen een les bij, aansluitend bespreken we met elkaar het niveau, ook nu weer zijn we erg onder de indruk. Nadat de gasten zijn vertrokken, start ik met het uitwerken van de 'command tasks' boodschappenlijstje. Voor ieder item op zoek naar het bijbehorende afbeelding, voor nu handig maar ook straks wanneer oefeningen klaargelegd moeten worden. Iets na 1500 verlaten we het pand. Tegen 1800 uur vertrekken we voor het afscheid van onze Britse collega Jack naar Jeruzalem, we komen samen bij Alleyway to Barood restaurant en het was er nog lang onrustig.

Dinsdag 161214
Na het BST naar de CTA, daar wonen we enkele lessen bij en hebben we een afspraak met onze Canadees Jason. Tegen 1200 gaan we naar huis om af te reizen naar Jericho. Daar zijn we uitgenodigd door de Britse Consul Generaal Alastair om deel te nemen aan zijn All-Staff Lunch in het Rawda Restaurant, waar we genieten van lokale gerechten. Tegen 1500 verlaten we het gezelschap om af te reizen naar Tel-Aviv om daar de post op te halen en voor de eerste maal post ter verzending aan te bieden. Onderweg er naar toe worden we door TNT gebeld, iets over een vrachtbrief. Ter plaatste nemen we de post in ontvangst, en na wat papierwerk is ook de te verzenden post afgegeven. Weer iets wat van het lijstje kan voor de komst van onze opvolgers. Vanuit Tel-Aviv gaan we door naar Jeruzalem voor onze wekelijkse bijeenkomst, deze keer kookt Bart voor ons. We eten nasi en trainen de lachspieren met Hans Teeuwen. Thuisgekomen de post uitgepakt, DANK AAN ALLE AFZENDERS, en de postadministratie bijgewerkt.

Woensdag 171214
Van het BST naar de CTA. Ook vandaag weer enkele lessen bijgewoond. Tegen 1200 gaat Paul terug, hij heeft in de middag een afspraak bij USSC. Tegen 1400, alle cursisten hebben het pand inmiddels verlaten, ga ook weer richting huis. Thuisgekomen, met Wim de dag doorgenomen, daarna gesport in de gym. De conditieproef haal ik nog altijd, alleen mijn persoonlijke doel van 3 Km in 12 minuten blijft een zware strijd.

Donderdag 181214
Laatste dag voor het weekend. Op de CTA is het rustig, geen cursisten, geen instructeurs. Tegen 1200 gaat Paul terug, hij heeft nog een afspraak in Jeruzalem. Tegen 1400 meld ik mij af bij Osama, en vertel hem dat ik de komende dagen niet aanwezig zal zijn in verband met de feestdagen en de komst van mijn meiden.

Vrijdag 191214
Weekend, na het uitslapen en ontbijt vertrekken we voor een bezoek aan Ein Kerem, een plaatsje iets ten noordoosten van Jeruzalem. We hebben alleen geen geluk, de te bezichtigen kerken gaan pas in de tweede helft van de middag weer open. Na een heerlijke lunch bij een lokaal restaurant vervolgen we onze weg richting Jeruzalem en brengen we een bezoekje aan de familie van Bert. Tegen het einde van de middag is hij er zelf ook. Samen vertrekken we voor onze eigen 'Hail and Farewell' naar het Azzahra Restaurant in Oost Jeruzalem. Ja, het zit er voor ons al bijna weer op, met een woord van dank van onze Britse Brigadier, een ferme handruk van de Vice Admiral en een mooie foto als aandenken, worden we bedankt voor onze inzet gedurende de afgelopen maanden.

Zaterdag 201214
Iets wat uitgeslapen, en de boel klaargemaakt voor de komst van mijn meiden. Onderwijl houd ik via de computer de vlucht van de dames in de gaten, het lijkt erop dat ze met vertraging zullen arriveren. Tegen 1300 vertrek ik naar Ben Gurion, daar aangekomen is de vertraging opgelopen tot 45 minuten. Daar zijn ze dan, alles is goed gegaan. Onderweg naar Ramallah de eerste indrukken van het land. Thuis gekomen alles uitpakken, wat drinken en daarna bami gegeten, de vakantie kan beginnen.

• 05 Januari 2015 - 21:24

Bytheway2:

Wij zijn er ook klaar voor !!