Week 15 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Alex - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Alex - WaarBenJij.nu

Week 15

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alex

20 Oktober 2014 | Israel, Jeruzalem

Zondag 121014
Weer een werkdag. Na het ontbijt meld ik mij bij BST, zonder Paul, hij is nog op vakantie thuis in de UK, vertrek ik naar de CTA. Daar aangekomen is het zeer rustig. Ik tel één "leidinggevende", drie vertalers en een secretaresse, waar de rest is gebleven ?? Zelf vermaak ik mij met het materiaal van het BLOC en nieuws over Palestina. Tegen 1300 vind ik het wel welletjes, eenmaal thuis eerst wat gegeten, daarna de boodschappen gedaan en administratie bij gewerkt. Inmiddels is Wim terug van het CTI uit Jericho. Hij vertrekt kort daarna naar Jeruzalem om onze Nederlandse UNTSO collega Karel op te halen. Wanneer ze terug zijn drinken we een bakkie koffie. Daarna laat Wim Karel kennis maken met de Westbank, in de tussentijd ga ik sporten. Na een verfrissende douche begin ik aan het avondeten. Wanneer de heren terug zijn, kunnen we aan tafel. Na het afsluitende koffie brengt Wim Karel weer terug naar Jeruzalem. Met Studio Sport sluiten we de avond af.

Maandag 131014
Opgestaan, zie Wim nog net vertrekken richting Jericho, daarna ontbeten. Op naar de CTA, daar is er ten opzichte van gisteren niet veel veranderd. Een en ander kan ook te maken hebben met de olijfplukperiode, mensen hebben verlof om olijven te plukken. Met mijn eigen werkzaamheden kan ik nog wel vooruit. Ook vandaag vind ik het rond 1300 wel weer prima, er is nagenoeg niemand binnen en als er weinig tot niets te adviseren valt ... Thuis gekomen eerst wat gegeten. Na wat leeswerk en het opruimen van de mailbox, ga ik sporten. Bij terugkomst is ook Wim inmiddels weer thuis. Aan het eind van de middag gaan we nog richting de stad voor nog wat cadeautjes voor Wim, hij vertrekt morgen voor een kort verlof naar Nederland. s'Avonds eten we wat in de stad als afsluiting van de eerste drie maanden. Met het journaal sluiten we de dag af.

Dinsdag 141014
Opgestaan, na het ontbijt naar de BST in afwachting van Paul. Deze laat op zich wachten, daarom maar vertrokken naar de CTA. Ook vandaag is het er rustig. Tegen 1015 is Paul er ook, we praten kort even met elkaar want ik moet om 1100 terug thuis zijn. Het is tijd om te vertrekken, Amin brengt Wim naar het vliegveld en zetten mij af in Jeruzalem voor een presentatie in het consulaat. Door het Loofhuttenfeest is het er erg druk. Tegen 1300 meld ik mij bij het USSC voor de presentatie, welke naar later blijkt om 1200 al gestart te zijn. Wellicht een mailtje over het hoofd gezien, dan wel niet ontvangen. Met mijn Engelse collega's reis ik terug naar huis. We moeten eerst door de stad heen naar de auto, deze moest in verband met de drukte elders worden geparkeerd. Ook nu is het nogaltijd druk in de stad, dit door het Loofhuttenfeest maar zeer zeker ook door de in grote getale aanwezige IDF. Eenmaal thuis is Johan er al, hij had een vergadering in Ramallah. In afwachting van de komst van Bart en Bert hebben we het over van alles en nog wat. Wanneer de twee er zijn, drinken we eerst nog wat voordat we naar het restaurant La Vista gaan. Vanaf de zevende etage hebben we een prachtig uitzicht over de stad, het is weer een gezellige avond. Met het Journaal en een bericht van Wim dat hij goed is gearriveerd, sluit ik de dag af.

Woensdag 151014
Opgestaan. Na het ontbijt met Paul naar de CTA. We hebben om 0930 een afspraak met Jason, onze Canadese collega, we bepraten de voortgang van de revisie van het lesmateriaal. Door het niet nakomen van afspraken door de PASF, gaat de cursus van november met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet door. De eerstvolgende BLOC wordt dan februari, dat ga ik dan niet meer meemaken. Paul en ik gaan het lesmateriaal verder vervolmaken. De CTA is maar zeer beperkt bezet. Morgen is er zowaar een "nationale" vrije dag om te kunnen gaan plukken. Tegen 1200 gaan we weer naar huis. Eenmaal thuis ga ik langs de NRO om de post op te halen. Tegen 1430 vertrek ik richting Jeruzalem voor de wekelijkse BST bijeenkomst in USSC. Na de vergadering sluit ik aan in de file die de stad uit gaat, met een ruime vertraging kom ik weer thuis. Thuisgekomen ga ik eerst sporten, na een frisse douche maak ik mijn eten klaar. In de avond skyp ik met mijn meiden.

Donderdag 161014
De ingelaste nationale vrije dag. Na mijn ontbijt meld ik mij om 0900 bij het BST, daar werk ik samen met Paul verder aan het BLOC materiaal. In de CTA kunnen we niet terecht deze is gesloten. Tegen 1300 ga ik naar mijn appartement en werk ik aan de bijdrage voor het weekverslag van het Nederlandse detachement, iets wat anders door Wim wordt gedaan. Hierna doe ik mijn boodschappen, daar ontmoet ik Bert en zijn vrouw en kinderen. Eenmaal thuis ga ik ook vandaag weer sporten, het lopen zou ik ook wel graag buiten willen doen maar met dit verkeer... Maar wie weet. De avond sluit ik af met een rechtstreeks verslag op BVN, het kan dus schijnbaar wel, van de uitreiking van de Televisierring.

Vrijdag 171014
Weekend, zowaar uitgeslapen tot 0900 uur. Vandaag is het een "rund um hausse" dag. Een goede keuze blijkt wanneer ik de sms van de UN lees. Te doen gebruikelijk op vrijdag is het onrustig, zijn er ook nu weer ongeregeldheden in de oude stad Jeruzalem en op diverse plaatsen op de Westbank.. Zittend in de zon met de nodige leesvoer en koffie kom ik de ochtend wel door. De middag gebruik voor mijn foto's, de zon heeft het terras inmiddels toch al verlaten. Daarnaast doe ik mijn was en ruim ik een en ander in het appartement op. Met Flikken Maastricht sluit ik deze dag af.

Zaterdag 181014
Opgestaan rond 0830, ontbeten, het nieuws gelezen etc. Tegen 1045 zijn Bart en Johan er, we drinken eerst koffie voordat we afreizen naar Nazareth. Binnendoor gereden rijden we naar Nazareth waar we op bezoek gaan bij een Nederlandse welke al 40 jaar in Israël woont, Hetty en haar man Issam. Bart heeft haar leren kennen in een eerdere uitzending, ze heeft Bart en ons uitgenodigd om te komen eten. We krijgen een traditionele maaltijd voorgeschoteld, heerlijk gegeten en van gedachte gewisseld over de situatie in het Midden-oosten en Israël in het bijzonder. Met een volle maag een keren we weer huiswaarts.

  • 21 Oktober 2014 - 00:18

    By The Way 2:

    Weer een heerlijk afwisselend weekje voor je, wel raar zonder Wim! Gelukkig is hier de post weer goed opgang gekomen en zijn de meiden volop aan het aftellen!

    xxx

  • 28 Oktober 2014 - 13:58

    Raymond (SBZ):

    Hey daar Alex,

    Altijd goed om te lezen dat het goed met je gaat. Nog beter om te lezen dat je de week lekker af hebt kunnen sluiten met een lekkere maaltijd (hopende dat Hetty nog Nederlands spreekt :-)).

    Dat te laat komen.......iets met zomer en wintertijd? maar dan in een verkeerde week :-)

    Hier alles prima - lekker weer aan de slag na een weekje Limburg (met het gezinnetje). Nog effe aftellen en dan heb jij die mooie momenten met de ladies ook weer (en ik weer zanik over de douche en het waterrrrrrrrr).

    Het gaat je goed - till next time!

    Raymond

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Jeruzalem

Midden-Oosten

Als Advisor deelnemen aan de USSC Dayton missie.

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2015

Week 27

03 Januari 2015

Week 26

27 December 2014

Week 25

20 December 2014

Week 24

14 December 2014

Week 23
Alex

Actief sinds 04 Juli 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 7794

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 15 Januari 2015

Midden-Oosten

Landen bezocht: